Luchtvaartplan
Zo behouden we KLM en Schiphol
De toekomst van de Nederlandse luchtvaart staat op het spel. Terwijl Schiphol vreest voor inkrimping wil minister Kaag via een nieuw bedrijfsmodel KLM laten degraderen tot een regionale luchtvaartmaatschappij. Steeds weer wordt de luchtvaartsector neergezet als een gedateerde en vervuilende sector. Men kijkt echter niet naar alle economische voordelen en het vestigingsklimaat wat KLM en Schiphol de Nederlandse samenleving bieden. Schiphol en KLM versterken elkaar.
JA21 wil de dreigende teloorgang van onze nationale trots stoppen en presenteert een plan voor het behoud van de sterke positie van de Nederlandse luchtvaartsector. Door diverse maatregelen vanuit zowel Den Haag als de vergaande klimaatplannen Fitfor55 vanuit Brussel dreigt grote schade voor Schiphol in het algemeen en KLM in het bijzonder. Veel Nederlanders willen dit niet.
JA21 zal alles op alles zetten om de desastreuze kabinetsplannen zoals deze nu voorliggen op zijn minst bij te sturen. KLM moet de grote en belangrijke luchtvaartmaatschappij blijven die vanaf Schiphol de hele wereld rondvliegt. Schiphol moet blijven bestaan en in de
top van de luchthavens van Europa blijven. JA21 staat achter de luchtvaart. Een Nederland zonder luchtvaart, is als een zwaan zonder vleugels. De ideeën die wij hiervoor hebben vindt u in ons luchtvaartplan.
JA21 wil:
-
Geen krimp van Schiphol door stikstofregels
-
Hub-functie van Schiphol behouden
-
Meer aandelen kopen als Nederlandse Staat in Air France – KLM
-
Lelystad Airport dit jaar openen
-
Regionale luchthavens openhouden
-
Verdriedubbeling vliegtaks tegengaan